Strona główna » Samorządy trwonią miliony. Na "promocję"

Samorządy trwonią miliony. Na "promocję"

Choć często brakuje pieniędzy na bieżące potrzeby, władze województw, gmin i miast nie mogą się oprzeć trwonieniu milionów złotych na różnego rodzaju akcje promocyjne.

„Rzeczpospolita” dotarła do raportu NIK, z którego wynika, że ze wszystkich 39 samorządów najwięcej na promocję w 2011 r. wydało Mazowsze – 10 mln zł, a najmniej woj. podkarpackie – 1,2 mln zł.

Okazuje się, że zadłużenie samorządów stale rośnie, a w wielu z nich już teraz brakuje pieniędzy na bieżące potrzeby. NIK stwierdza, że aż 135 gmin i miast przekroczyło już ustawowy pułap zadłużenia, czyli 60 proc. dochodów.

Taki stan rzeczy najwyraźniej nie przeszkadza lokalnym władzom, które często trwonią pieniądze na różnego rodzaju inicjatywy, mające wypromować region, jak choćby słynne „Uchofony”, czyli interaktywne rzeźby – uszy, z których wydobywały się różne ludowe dźwięki mające... rozsławiać Małopolskę, „Glinoludy" (happeningi mimów z Bolesławca wysmarowanych gliną) będących atrakcją kulturalną na Dolnym Śląskiem czy przykład wójta Skarbimierza, który kazał wybić monetę ze...swoim wizerunkiem.

http://niezalezna.pl/31212-samorzady-trwonia-miliony-na-promocje






  • POSEŁ PIOTR URUSKI
  • POSEŁ PIOTR BABINETZ

Biuro czynne
od poniedziałku do czwartku godz.9-16.30

tel./faks: +48 13 4634 334